قطب های مخالف

مشخصات بلاگ

قطب دستانمان مخالف بود
جذب، قانون اول دنیاست
انتخابت نهایت دوری ست
فاصله، راه دفع آدم هاست

اینستاگرام
elhamnazari410@

میوه کال

شنبه, ۳ آبان ۱۳۹۳، ۰۴:۱۵ ب.ظ

فصلِ سفیدِ قصه فهمیدن ندارد که

سازِ غمِ ناکوک رقصیدن ندارد که

 

هیچ افتخاری در سکوت و شرم‌هایم نیست

لالیِ مادرزاد بالیدن ندارد که

 

بیداری‌ام کابوس و خوابم بدتر از آن است

شب‌های سردِ غصه خوابیدن ندارد که

 

گنجینه‌ی امید من باز است،شک داری؟

دزدی از این دلمرده ترسیدن ندارد که

 

فرمانده‌ی فردای من تسلیم خواهد شد

برگرد چون این جبهه جنگیدن ندارد که

 

حیفند چشمان عزیز تو برای من

گل باشد و سرمازده،دیدن ندارد که

 

حیف است دستان تو و این میوه های تلخ

این شعرهای کال من چیدن ندارد که

 

خورشیدِ لبخند تو قیمت دارد و اینجا

وقتِ حراجِ سایه تابیدن ندارد که

 

قلبم-کویری که از اول خشک و خالی بود-

نوزادِ مرده رنجِ باریدن ندارد که

 

وقتی خدای عشق دارد آسمان‌هایت

دیگر بتِ نفرت پرستیدن ندارد که

 

این عابر آرام آمد و آرام خواهد رفت

بیگانه‌ی ناخوانده نامیدن ندارد که

 

عمریست این رنجیدگی‌ها را عزادارم

کافیست، داغِ کهنه نالیدن ندارد که

 


این غزل رو با همه ی کم وکاستی ها و با همه ی تاریکی هاش دوست دارم

به چند دلیل...

مهم ترینش اینه که عزیزی خیلی بهش لطف داره و دلش می خواست این شعر رو اینجا بنویسم

منم اطاعت امر کردم و انجام وظیفه...

 

                                   تقدیم به آبجی الهه نازنینم

تقدیم به دوستی ها

                   محبت ها

                            و معرفت های بی مثالش

                                                       و تقدیم به دل مهربونش که کم یابه      

 

(هرچند سیاهی دل نوشته هامو باور نداره)

                                        به امید روزها                 

                                                          دل ها

                                                                     و شعرهای روشن تر

  • الهام نظری

میوه کال-غزل

نظرات  (۱۶)

وباز هم عالی 
ذوقس میکنه آدمااا 
بابعضی از این دسته شعرها...
انتخاباتون نابن سید
ایول
پاسخ:
و باز هم سپاسگزارم
نظر لطف شماست
باتوام دیگر ز دردی بیم نیست...
هست اگر،جز درد خوشبختیم نیست...b
پاسخ:
چه بیت زیبایی از فروغ شعر!
الله نگه دار شما باشه ممنون از نگاه پر از مهرتان در پناه امام باشید همیشه
پاسخ:
ممنونم
شما هم همینطور ان شاالله
خوش به حاله الهه خانم !
کلی بهش حسودیم شد کاش یه نفر هم برای ما شعر می گفت 
ای بی کسی 
هی هی هی...

پاسخ:
مگه دوستت مرده که تو بی کس باشی؟؟؟؟
بیشتر خوش به حال منه که الهه رو دارم و شما ها رو...
سلام  خواهر
انتخاب واژه هات و چیدن اونها کنار هم  عالیه اند  
ولی چرا انقدر غم توی شعر هایت حس میشه 
ان شاالله همیشه شاد باشی و عاشق 
البته خیلی پوزش می طلبم که انتقاد کردما 
امیدوارم شعرت پر از شادی و انرژی و امید باشه دوست مهربونم 

پاسخ:
سلام عزیزم
ممنونم که میخونی.لطف داری

خواهش میشه...خیلی هم خوشحال میشم نظرت رو بدونم
ان شاالله تو هم شاد و خوشبخت باشی
آفرین دوست من
احسنتــــ
پاسخ:
ممنون از حضورتون
خیلی لطف دارید
سلام و وقت بخیر ممنون از حضورتون اون غزل و یه بار دیگه خوندم حتمن اون دو مصرع رو یه بازنگری بفرمایید حیف کار خوبه که این طوری حرام بشه با اجازه و احترام به پیوند های الفیا افزوده شدید.درود و بدرود
پاسخ:
سلام
وقت شما هم به خیر
ممنونم که توجه داشتید...حتما بازنگری میکنم
الهام خانوم مث همیشه عای بود 
مخصوصا این بیت 

گنجینه ی امید من باز است،شک داری؟

دزدی از این دلمرده ترسیدن ندارد که

 

پاسخ:
نظر لطف شماست
ممنونم که سر میزنید
درگیر اینم که چه بنویسم در این نظر
بی هنری مثل من نظر ندارد که
آنقدر زیبا سرودی جای هیچ بحثی نماند
ای عزیز لینک شدی ، اشکال ندارد که ؟
..........................
جسارت من رو برحسب ذوق زدگی بذارید
چون واقعا زیبا ست
سعی میکنم همیشه حضورم رو در وبلاگتون تیک بزنم
یاحسین
پاسخ:
اختیار دارید...ممنونم از لطفتون
و بسیار سپاسگزارم بابت لینک
یا حسین
  • ساحل محبوب زاده
  • سلام الهام جونم..
    خیلی وقت بود سر نزده بودما.. ببین دختر تو نمیخوای شعراتو کتاب کنی بعد اولین کتابو ب من هدیه بدی با امضا؟؟؟
    دیگه وقت چاپ رسیده ها...
    عاشق خودتو شعراتم..
    از طرف رقیبت :-) 
    مث همیشه با احساس بود..
    پاسخ:
    سلام ساحل جونم
    قدم رنجه کردی دوباره عزیزم، ممنونم
    چقدر من خوشبختم که رقیب گلی مثل تو دارم...

    اگه یه همچین فاجعه ای رخ داد اولین کتاب با امضا و ارادت مال شماست،شک نکن!

    سلام الهام جان

    شعر زیبات رو که خوندم حال خاصی داشتم ...که نمی تونم توصیفش کنم ...

    فقط بهت حسودیم شد ...که حتی شعرهای غمگینت هم کسی از عزیزهات رو ناراحت نکرده ...و این همه از خوبی خودته ...

    موفق باشی گلم و مهرت با الهه جان روز به روز بیشتر شه ...

    پاسخ:
    سلام عزیزم
    منو خجالت نده خواهشاً
    شما لطف داری به من و شعرم

    ممنونم از آرزوی قشنگت رفیق
  • هامون جلیل زاده
  • سلام خانم نظری
    شعرتون مثل همیشه زیبا بود و از خوندنش لذت بردم

    به مورد بسیار کوچیک وزنی در مصرع زیر احساس کردم که حیفم اومد به اون اشاره نکنم:

    «صندوقچه ی امید من باز است، شک داری؟»

    حرف ق در صندوقچه اضافه بر وزن هست و فرضا اگر واژه ی گنجینه رو جایگزینش کنید مشکلش رفع خواهد شد

    ببخشید که جسارت کردم....به بزرگواری خودتون خواهید بخشید
    ممنون از شعر زیباتون

    پاسخ:
    سلام آقای جلیل زاده
    مثل همیشه به شعر بنده لطف داشتید

    حتما اصلاحش میکنم به همین صورتی که فرمودید
    خیلی ممنونم
    عالییی بود..غمگین بودن که دلیل بد بودن نیس
    اتفاقا غمش رو خیلی خوب منتقل کردی دوستم!
    پاسخ:
    تشکر دوست گلم
    ممنونم که سر میزنی همچنان...
    سلام الهام جون..

    خیلییی زیبا بود..هرچند غمگین..
    ممون دوستم

    :*
    پاسخ:
    سلام فاطمه عزیزم
    ممنونم از لطفت

    آره شاید زیادی غمگین بود
    ببخش اگه خوب نبود
    سلام مهندس
    +
    بسیار زیبا بود
    +
    شب های سردِ غصه خوابیدن ندارد که
    +
    التماس دعــــــــــا
    پاسخ:
    سلام
    سپاسگزارم از لطفتون
    محتاجم به دعا
    الهام جوووووونم اشک منو درآوردی که ....
    مرسی بابت شعر قشنگت که با همه نارضایتی که داشتی گذاشتیش عزیزم
    و ممنونم به خاطر تقدیم قشنگت واقعا ذوق مرگ شدم 
    معرفت و دوستی و خواهری از خودته نازنینم ... تو همدل ترین کسی هستی که تو زندگی دارم 
    خدا شما رو برای من نگه داره 
    شعرت هم معرکه ست از روز اولی که خوندمش یه حس عالی بهم داد ^_^
    همه اشعارت مثل خودت سفیــــــــــــــــــد و درخشانه

    بازم خیلی ممنون به خاطر اینهمه محبت که زبانم از گفتن و سپاسگزاریش قاصره 
    می بوسمت گل  نـــــــــــــازم :*
    پاسخ:
    این چه حرفیه الهه عزیزم
    نیازی به تشکر نیست.من باید عذرخواهی کنم که با تاخیر گذاشتمش
    از ته دل راضی بودم و خوشحال کردن تو برام از همه چی با ارزش تر بود

    خدا تو رو هم برای من حفظ کنه آبجی مهربونم
    مثل همیشه به دل نوشته من لطف داری
    ممنونم که هستی و انقدر خوبی که عزیزتر از خواهر شدی و نزدیک تر از دوست

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">