قطب های مخالف

مشخصات بلاگ

قطب دستانمان مخالف بود
جذب، قانون اول دنیاست
انتخابت نهایت دوری ست
فاصله، راه دفع آدم هاست

اینستاگرام
elhamnazari410@

عینک دودی

چهارشنبه, ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۱۱:۳۵ ق.ظ
زیباست گل و باغ و همه داشته‌هایش
                                                زیباست به شرطی که تو مقیاس نباشی
آرامش تو دلهره‌ها را نگران کرد
                                                 می‌شد تو در آن ثانیه‌ها خاص نباشی؟

ای کاش تماشای تو آسانتر از این بود
                                                 ای کاش گل سرسبد جمع نبودی
می‌شد اگر از فاصله چشمان تو را دید
                                                 یا کشف نمی‌شد اگر این عینک دودی،

آن‌وقت کمی راز نگاه تو ترک داشت
                                                 شاید که همه بافته‌ها پوچ نبود و
با حس عبور از تو گلاویز نبودم
                                                  در فکرت اگر فلسفه‌ی کوچ نبود و

در شعر،خودم بودم و روراست‌تر از این
                                                 یک پای خیال من اگر لنگ نمی‌زد
شب،واژه‌ی غم را به سر شعر نمی‌ریخت
                                                 دنیای سپید همه را رنگ نمی‌زد

از سوزِ در این منظره عاصی شده بودم
                                                 یکراست به سمت تب قشلاق تو رفتم
برگشتم و دیدم همه‌ی درد تو بودی
                                                مشتاق تو،از طعنه‌ی شلاق تو رفتم

توجیه به دلچسبی تو هیچ‌کجا نیست
                                                این است که راضی به زمستان تو بودم
من سخت‌ترین مساله،پیچیده ترین راه
                                                با خواستنت پاسخ آسان تو بودم

بی‌سایه‌ترین منطقه از قلب کویرم
                                               درد است به باران تو هم باج ندادن
مغرورترین ماهی افتاده به ساحل
                                               بی‌تابی و تن ساده به امواج ندادن

در صفحه‌ی دنیای من آنقدر مهمی
                                               آنقدر مهمی که به تکرار رسیدی
هر روز نه،هر ثانیه،هر خط،سر وقتش
                                               در سینه‌ی هر جمله عسلوار تپیدی

  • الهام نظری

عینک دودی-چهارپاره

نظرات  (۳)

سلامی دوباره
من همیشه بر عکس آدمها هستم ،
همه میان از اول شروع میکنند من از آخر شروع کردم ،
منظورم خواندن اشعارتون بوده ...
این یکی هم مثل دیگر ترنم های شما ساز و آواز خاصی داشت ،
درود برشما ، همیشه موید باشید
پاسخ:
سلام
مهم اینه که لطف میکنید و وقت میذارید برای خوانش
شما هم موفق باشید

سلام به ...عزیز...

و تبریک ... بابت خانه نوی شعرهایت ...

خیلی خوشحالم که می توانم بخوانمشان ...بارها و بارها ....

موفق باشی الهام جان ...

پاسخ:
سلام به دوست خوبم
خوش اومدی...ممنونم عزیزم
تو هم موفق باشی

الهام جان تبریک میگم 
بالاخره میتونم شعراتو توی وبلاگت بخونم آبجی جونم 
برات آرزوی موفقیت می کنم 
همیشه بیستی 
پاسخ:
لطف داری عزیزم
یه دنیا ممنون که همیشه هستی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">